Το κείμενο που ακολουθεί εστάλει από έναν φίλο του blog και δημοσιεύεται ως έχει:
Ένα χαμόγελο ήρθε στα χείλη μου όταν αναρτήθηκε στο διαδίκτυο η πρόταση για τους νέους δήμους στη Χαλκιδική. Τον χάρτη αυτόν με τις "καινούργιες" διοικητικές διαιρέσεις κάπου τον είχα ξαναδεί. Ήταν ένας χάρτης απ' τα παλιά. Απ' τη βυζαντινή εποχή, τότε που οι πολιτικές διαιρέσεις δε λεγόταν δήμοι, αλλά κατεπανίκια.
Τον βρήκα στο βιβλίο του Γεωργίου Ι. Θεοδωρίδη του 1954, καθώς και στην ιστορία της Χαλκιδικής, σε πραγματεία του γνωστού μας αρχαιολόγου και ιστορικού της Χαλκιδικής Ι.Α.Παπάγγελου.
Τα κατεπανίκια στη Χαλκιδική προήλθαν από την διοικητική αναδιάρθρωση του Βυζαντινού κράτους, μετά την παλινόρθωση της αυτοκρατορίας, κατά τα μέσα του 13ου αιώνα.
Αυτά ήταν:
το κατεπανίκιο της Καλαμαριάς
το κατεπανίκιο της Κασσανδρείας
το κατεπανίκιο της Ερμυλίας
το κατεπανίκιο του Άσπρου ή Λογγού
το κατεπανίκιο Ιερισσού ή Άκρους
Η γεωγραφική σύμπτωση είναι αξιοπρόσεκτη. Μήπως τελικά αυτή είναι η φυσική διαίρεση της Χαλκιδικής, βάση του γεωγραφικού της προσδιορισμού;
Το κατεπανίκιο Ιερισσού είχε την έκταση και τα όρια που έχει και ο σημερινός μας δήμος.
Η έδρα ήτανε στην Ιερισσό, ένα αστικό κέντρο της περιοχής που δεν έχασε την σημασία του, λόγω των οικονομικών και γεωγραφικών προτερημάτων του, από τα αρχαία χρόνια.
Στα όρια του ήτανε και τα χωριά:
Αραβενικείας (Ρεβενίκια-Μ.Παναγία)
Γομάτου
Γραντζού
Δεβελικεία
Κομίτισσα (χωριό που έχει στενή σχέση με την Ιερισσό)
Κρομυδά
Προαύλαξ
Περιγαρδικείας (Πιργαδίκια) και άλλοι οικισμοί γνωστοί σήμερα και άγνωστοι.
Ίσως τελικά η πρωτεύουσα του Δήμου να ήρθε στη φυσική και ιστορική της θέση, βάση της οικονομικής και γεωγραφικής της σημασίας."
26 σχόλια:
Δεν ξέρω ανα αξίζει τον κόπο να γράφει κάποιος στα blogs. Έχω όμως μια απορία. Πώς βρέθηκαν τα Νέα Μουδανιά σε χαρτη της Βυζαντινής εποχής;
απλως ο Θεοχαριδης βασιστηκε σε χαρτη της εποχης του.Κι αλλα χωρια του χαρτη δεν υφίστανταιτην εποχη εκεινη.
Να ονομασθει ο Δήμος Ιερισσου σε Καπετανικι Δριβελεγκα.
Κύριε Διαχειριστα,
στή Ρεσπεντζα έχει ψηφοφορια όπου αυτή τη στιγμη΄είναι 58% Αρναία
και 31% Ιερισσος.Εκτος απο την Ιστορια και τα Καπετανικια υπαρχει
το παρον και ο λαος , η μηπως αμφισβητειτε το λαο;
Αυτές είναι λαθροχειρίες της Ρεσπέντζας. Ο λαός δηλαδή και η ετυμηγορία του, είναι αυτοί που μπαίνουν και ψηφίζουν στην Ρεσπέντζα; Αν κάνουμε κάτι ανάλογο στην πλατεία της Ιερισσού, της Παναγίας ή της Αρναίας, τι αποτελέσματα άραγε θα βγάλουμε; Δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Δεν αντέχουν στην κοινή λογική.
H ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ ΘΥΜΙΖΕΙ ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΤΣΑΟΥΤΕΣΚΟΚΙΚΗ ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ.
ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ Η ΙΕΡΙΣΟΣ ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΝΑΙΑ ΑΡΜΑΤΟΛΙΚΙ ΛΑΖΑΡΟΥ ΤΟ ΔΕ ΠΑΛΙΟΧΩΡΙ ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΥ. ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΑΡΜΑΤΟΛΙΚΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΗ ΓΡΑΒΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΑΛΙ.
H ψηφοφορία έως τώρα είναι Αρναία 63% , Ιερισσός 28%. Αυτή είναι η θέληση του λαού και όχι ενός ανθρώπου. Και δέν είναι ψηφοφορίες στις πλατείες Ιερισσού και Αρναίας αλλά απο αναγνώστες όλης της Βόρειας Χαλκιδικής και όχι μόνο.
ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΣΑΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΡΑΣΕΙ. ΕΠΙ ΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ, Η ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΔΡΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ, Ή ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑ ΦΥΣΙΝ;
Η Ρεσπέντζα κάνει ψηφοφορία γιατί έχει και κοινό. Εσύ ρε Ιερισσός τι να κάνεις; Οικογενειακή ψηφοφοφρία; όλοι σου οι αναγνώστες σ' ένα ΤΑΧΙ χωράνε...
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΚΟΙΝΟ ΕΧΕΙ Η ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟ ΕΔΩ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ Ή ΤΟ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ; ΓΙΑΤΙ ΑΣ ΤΟ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΛΑ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΠΟΣΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΕΧΕΙ Η ΙΕΡΙΣΣΟΣ; 3118. Η ΑΡΝΑΙΑ; 2253. ΟΠΟΤΕ ΓΙΑ 900 ΠΕΡΙΠΟΥ ΨΗΦΟΥΣ ΣΑΣ ΠΕΡΝΑΜΕ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΧΩΡΙΑ, ΟΣΟ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΘΕΜΑ ΔΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΕΔΡΑΣ, ΣΕ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩ, ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ.
Έχω φωτογραφία-ντοκουμέντο από τον Παράδεισο με τους Πρωτόπλαστους, όπου αποδεικνύεται ότι ο Αδάμ κι η Εύα, είναι Ιερισσιώτες. Για τον όφι, δε ξέρω...
ΕΥΚΟΛΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΦΙ, ΑΡΝΑΙΩΤΗΣ ΗΤΑΝ.
ΑΜΑ ΕΡΘΕΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΑΣ Ο ΔΡΙΒΕΛΕΓΚΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΧΑΡΙΚΙΑ, ΠΕΙΤΕ ΤΟΥ ΚΙ ΕΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥ ΚΙ ΕΥΧΗΘΕΙΤΕ "ΚΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝ' ΤΡΑΝΙΤΕΡΑ" ΑΡΚΕΙ ΠΟΥ ΓΙΝΑΜΕ ΕΔΡΑ !!!
Έλεος, ο Καλλικράτης του 2010 μας γυρίζει στη βυζαντινή εποχή, τότε που οι πολιτικές διαιρέσεις δε λεγόταν δήμοι, αλλά κατεπανίκια! Τότε μετρούσαν τη γη σε ζευγαριές και όχι σε τετραγωνικά μέτρα.
Τι επιχείρημα βρήκες πάλι διαχειριστή. Δεν το πιστεύω!!!. Αφού έτσι ήταν τα πράγματα επί Βυζαντίου (δηλαδή πριν 600 ή 700 χρόνια) τότε ας γυρίσουμε πίσω. Μήπως θα ήταν καλλίτερα να γυρίσουμε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας που ήταν … λίγο πιο σύγχρονα;
Αυτό εξάλλου είναι και το βασικό μας πρόβλημα με τους Τούρκους, δηλαδή από πότε διεκδικούνται δικαιώματα, από τον Μέγα Αλέξανδρο ή από τα χρόνια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας που οι Τούρκοι ήταν στη Βιέννη;
Αγαπητό "ΙΕΡΙΣΣΟΣ", σεβόμαστε τον αγώνα σας για αυτά που πιστεύετε!
Θα μας επιτρέψετε όμως να διαμαρτυρηθούμε, άνευ θυμού, για την απαράδεκτη αναφορά σας περί "... λαθροχειρίες της Ρεσπέντζας" δεν σας επιτρέπουμε για έναν και μοναδικό λόγο:
Ως blogger γνωρίζετε πολύ καλά ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να αλλοιωθούν τα αποτελέσματα, ούτε καν να γίνει καμιά αλλαγή από τη στιγμή που θα πάρει μέρος στην ψηφοφορία έστω και ένας αναγνώστης! (για το λόγο αυτό παραμένει και το λάθος στην πρώτη ψηφοφορία όπου αναγράφεται "Δήμου" αντί "Δήμοι").
Το σύστημα της ψηφοφορίας μετά τη δημοσίευση είναι ΑΔΥΝΑΤΟ να πειραχθεί! Επίσης έχουμε τονίσει σε σχετική ανάρτηση ότι η ψηφοφορία δεν στηρίζεται σε επιστημονικά κριτήρια!
Τέλος και αφού σας ζητήσουμε ΝΑ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΤΕ θέλουμε να τονίσουμε ότι η ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ δεν έχει κίνητρο για "λαθροχειρία" σε αντίθεση με το ΙΕΡΙΣΣΟΣ το οποίο έχει κίνητρο για να υποστηρίξει μια δήθεν "λαθροχειρία"!
αγαπητε μου φίλε ανώνυμε στις 3¨43μμ, επειδή τον χάρτη δεν τον παρουσίασε ο διαχειριστής αλλά εγώ,και επειδή τα σχόλιά σου είναι καλοπροαίρετα, οφείλω να σε απαντήσω. Σκοπός μου δεν ήταν να παρουσιάσω τον χάρτη ως κριτήριο επιλογής δήμου!Αν φταναμαι εκεί θα γινόμασταν γελοίοι!
Απλώς είναι μια αξιοσημείωτη σύμπτωση που αξίζει να την κοιτάξουμε ως γεωγραφικό διαχωρισμό. Κατά τα αλλα τις αιτιάσεις για τα κριτήρια τις εχω παραθέσει σε αλλα blog. Αυτά ειναι καθαρα οικονομικα αναπτυξιακά και λειτουργικά.Απο την αλλη μερια οι φιλοι μου της Λιαριγκοβης, θέτουν ιστορικά κριτήρια, αγνοώντας την τοπική ιστορία.Πιθανον να λανθάνω,αλλα περιμενω αιτιολογιμενα επιχειρήματα περι του αντιθετου των απόψεων μου.
Αγαπητή Ρεσπέντζα
Η έκφραση λαθροχειρία δεν αφορούσε τα αποτελέσματα της "ψηφοφορίας" που κάνεις, αλλά το γεγονός της ίδιας της ψηφοφορίας. Δηλαδή δεν σας προσάπτουμε ότι αλλοιώνετε τα αποτελέσματα, προς θεού. Αλλού είναι η διαφωνία μας και εξηγούμαστε.
Τι έννοια έχει ένα blog του Πολυγύρου, που ενδιαφέρεται πρωτίστως για τα του Πολυγύρου να λειτουργεί ως ιμάντας συγκεκριμένης πολιτικής άποψης για τα χωράφια αλλονών? Εμείς ανακατευτήκαμε στα δικά σας? Κι εμείς έχουμε άποψη για το αν πρέπει η Σιθωνία να έρθει στον Πολύγυρο, αλλά δεν κάναμε ψηφοφορίες. Επίσης έχουμε μία σοβαρή ένσταση για τα εμφανή μηνύματα που προσπαθεί να περάσει μια τέτοια "ψηφοφορία", τα οποία, όπως ήδη θα είδες, τα χρησιμοποιούν διάφοροι για να επιχειρηματολογήσουν υπέρ των απόψεών τους, λες και είναι ψηφοφορίες με επιστημονική επάρκεια και τεκμηρίωση. Αυτά όλα είναι λαθροχειρίες και επαναλαμβάνω αυτό δεν έχει καμία μομφή αλλοίωσης των αποτελεσμάτων. Είναι δικαίωμά σας να έχετε και να στηρίζετε τις απόψεις σας, οι οποίες όμως πρέπει να δέχεστε ότι θα υφίστανται και την κριτική αυτών που δεν συμφωνούν μ' αυτές ούτε και με τον χειρισμό μερικών θεμάτων. Ελπίζω να λύθηκε η παρεξήγηση. Να μαλώνουμε όταν τύχει, αλλά αγαπημένοι.
Αγαπητό "ΙΕΡΙΣΣΟΣ" μας καλύπτει η απάντηση για το θέμα που σας θέσαμε.
Επιτρέψτε όμως επί της απάντησής σας δύο ακόμα ενστάσεις:
1. Η ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ μπορεί να ξεκινάει από τον Πολύγυρο αλλά όπως θα έχετε διαπιστώσει ασχολείται και απευθύνεται σε ολόκληρη τη Χαλκιδική.
2. Θα χαιρόμασταν ιδιαίτερα αν εκφράζατε την άποψή σας για θέματα που αφορούν τον Πολύγυρο, γιατί ίσως εμείς ως Πολυγυρινοί, να μην βλέπουμε καθαρά κάποια από τα πράγματα που μας αφορούν! Και επίσης νομίζω ότι η θέση σας: "Τι έννοια έχει ένα blog του Πολυγύρου, που ενδιαφέρεται πρωτίστως για τα του Πολυγύρου να λειτουργεί ως ιμάντας συγκεκριμένης πολιτικής άποψης για τα χωράφια αλλονών?"
Θα μας επιτρέψετε να μην συμφωνήσουμε στα περί χωραφιών, γιατί απλά και χωρίς άλλα λόγια το ξέρετε καλύτερα από εμάς δεν υπάρχουν τέτοιου είδους χωράφια, και Θα ήταν ενδιαφέρον να μας υποδείξετε αναρτήσεις μας "που λειτουργούν ως ιμάντας συγκεκριμένης πολιτικής άποψης" και έχουν σχέση με το θέμα της έδρας του Δήμου Αριστοτέλη!
Τελειώνοντας , ευχόμαστε καλή δύναμη και καλές αναρτήσεις.
Ο Ιερισσός τώρα, θέλει να είναι "υπό την έγκρισή του" και ότι γράφεται στα άλλα blog του Νομού για το χωριό του. Άραγε, αυτοανακηρύχτηκε σε "εκπρόσωπο" των Ιερισσιωτών ή τον ανακήρυξε ήδη, κάποιο ...Βουλευτικό (Κυβερνητικό) γραφείο;
Αγαπητή Ρεσπέντζα.
Να που ανοίξαμε αλληλογραφία.
Έχω την αίσθηση ότι συμμερίζεστε την άποψη που θέλει δύο Δήμους στην Χαλκιδική και η οποία είναι άποψη του Λαφαζάνη, πρωτίστως. Αυτήν “αβαντάρετε” και με τα γραφόμενά σας, ευθέως ή πλαγίως. Αυτό ξέρετε φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού. Δεν γράφετε άρθρα -δικά σας ή αλλονών- ας πούμε, που να επιχειρηματολογούν υπέρ των πέντε Δήμων.
Δεν σας αδικώ γι αυτό, επειδή ο Πολύγυρος ισχυροποιείται από μία τέτοια εκδοχή, των δύο Δήμων. Δικαίωμά σας. Κι εμείς ποτέ δεν κρύψαμε το ενδιαφέρον μας για το να είναι η Ιερισσός πρωτεύουσα στον Δήμο της Βόρειας Χαλκιδικής και ούτε κατηγορήσαμε κανέναν γιατί θέλει να υπερασπιστεί το χωριό του μέσα στην όλη διαδικασία. Αυτά είναι πράγματα ανθρώπινα και θεμιτά, όταν δεν ξεφεύγουν σε τραμπουκισμούς.
Όμως, όταν ένα γεγονός ευνοεί την συλλογιστική σας, το προβάλλετε αναλόγως και επιχειρηματολογείτε κιόλας. Όταν αντίκειται στην συλλογιστική σας, απλά το αναφέρετε ειδησεογραφικά ή και το σχολιάζετε αναλόγως.
Θα σας ζητήσω συγνώμη γι’ αυτά που γράφω, αν μου υποδείξετε την καταδίκη σας στα έκτροπα που έκαναν οι διαδηλωτές στο γραφείο του Δριβελέγκα και αν έχετε αρθρογραφήσει αναλόγως. Ούτε είδα επίσης κάποια αναφορά ή σχόλιο για την γνωστή μελέτη του ΙΤΑ –επί Ν.Δ.- που ήθελε τα Ζερβοχώρια στην Βόρεια Χαλκιδική, για τους γνωστούς λόγους.
Τέλος, το blog, όπως λέει και στον τίτλο του, ασχολείται με την Ιερισσό και τον νυν Δήμο μας από θέση αλλά και από δυνατότητες. Ερασιτεχνικά, ένας άνθρωπος γράφει και ασχολείται όταν του το επιτρέπουν οι υπόλοιπές του ασχολίες. Δεν μας πολυενδιαφέρει το πώς διαχειρίζονται οι Κασσανδρινοί τα του οίκου τους, όταν αυτό δεν έχει αντίκτυπο στα δικά μας, ή στα γενικά. Εσείς έχετε άλλη δυνατότητα και προφανώς άλλες επιλογές για την λειτουργία του δικού σας blog.
Κύριε Καθηγητά, αφού η ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ "αβαντάρει", τον Λαφαζάνη, όπως εσύ εκτιμάς, οφείλουμε να κλείσουμε εδώ τη συζήτηση εκτιμώντας ότι δεν έχουμε κανένα λόγο να σας αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες!
Πάντως σε ενδεχόμενη κάθοδό σας στις "Καλλικράτειες" εκλογές σας ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία!
Αγαπητή Ρεσπέντζα.
Αυτή την φορά πέταξες την μπάλα εκτός. Αντί απάντησης στην ουσία αυτών που καταθέτω, προτίμησες την «απαξίωση» του «Κύριε Καθηγητά» και την αυθαίρετη –για να μην πω εύκολη και απλοϊκή- εξήγηση για τα περί της καθόδου μου στις εκλογές. Από πότε άραγε το επάγγελμα του καθενός μπορεί να αποτελεί ψόγο και τέτοιου είδους επιχείρημα και επί πλέον από πού ξέρετε το επάγγελμά μου; Και όχι μόνον αυτό, προχωρήσατε και ακόμα παραπέρα, σε παραποίηση αυτών που έγραψα. Δεν σας έγραψα ότι «αβαντάρετε» τον Λαφαζάνη (αν κι αυτό δικαίωμά σας είναι, στο κάτω-κάτω), αλλά την άποψη που θέλει δύο Δήμους στην Χαλκιδική, η οποία είναι και δική του άποψη. Βλέπετε ότι τελικά οι αποδείξεις περί των ελεφάντων είναι μπούμερανγκ.
Ότι και να πείτε για την ψηφοφορία ο λαός μίλησε. 600 περίπου συμπολίτες μας επέλεξαν 56% έδρα η Αρναία και 35% έδρα η Ιερισσός. Και να μην ακούσω ότι είναι λίγα τα άτομα γιατί σε πανελλήνιες δημοσκοπήσεις προεκλογικά παίρνουν δείγμα 1000 ατόμων και πλησιάζουν το τελικό αποτέλεσμα σχεδόν στο 100%. Τώρα μίλησε ο λαός και όχι ένα άτομο. Πανηγυρίστε τώρα. Και εις ανώτερα.
Κύριοι της ΡΕΣΠΕΝΤΖΑΣ όποιος έχει την μύγα μυγιάζεται.Άν ανατρέξετε στις προηγούμενες αναρτήσεις σας και σας μιλάω και για την περίοδο "πρίν Καλλικράτη" θα καταλάβει κάποιος, ότι, όχι μόνο "αβαντάρετε" , αλλά είστε το γραφείο τύπου του Λαφαζάνη.Φαίνετε αυτό,να είναι κατάλοιπο της προεκλογικής περιόδου....
Κουραφέξαλα . Η ουσία για το 70% των κατοίκων είναι νομίζω ότι η πλάκα πρέπει να τελιώσει και να σκεφτούμε οι 10.000 κάτοικοι από τους 18.000 του νέου Δήμου αν μας συμφέρει , ναι μας συμφέρει , να πηγαίνουμε στην Ιερσισσό 40 χλμ. μακριά . Θέλουμε η δεν θέλυμε λύση κοντά στα πόδια μας ναι ή όχι . Μας δουλεύουν η κάτω από την πιάβτσα και δεν το πήραμε ακόμη χαμπάρι!!! Σκέψου να μην έχεις καλή δουλεία και να θές και 50€ βενζίνη για να πας μέχρι την Ιερισσό , ΤΡΑΓΙΚΟ. Γι΄αυτό ας κόψουμε την πλάκα . Παλαιοχωρινός από κούνια .-
Δημοσίευση σχολίου