ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Ο χώρος αυτός είναι χώρος διαλόγου και μπορεί να φιλοξενήσει τις απόψεις σας. Στείλτε στο email: ierissos@rocketmail.com

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Το "λιμάνι" και ο καϋμός της Ουρανούπολης

 
 
11-11-2014

Ερώτηση

Προς κ.κ. Υπουργούς:
-Εσωτερικών
-Τουρισμού
-Ναυτιλίας και Αιγαίου

Θέμα: Απαράδεκτη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του νέου λιμανιού στην Ουρανούπολη Χαλκιδικής
 
«Τριτοκοσμική εικόνα» παρουσιάζει σήμερα το λιμάνι στην Ουρανούπολη Χαλκιδικής. Ένα λιμάνι-φάντασμα, με τα μπλόκια που επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή της νέας προβλήτας παρατημένα σε τυχαία σημεία, ερείπια μηχανήματα, σκουριασμένα σίδερα, μπάζα και τους επισκέπτες να σέρνουν κυριολεκτικά τις αποσκευές τους στην άμμο προκειμένου να επιβιβαστούν στο πλοίο της γραμμής που συνδέει την Ουρανούπολη με τη Δάφνη. Κατά τους χειμερινούς μήνες δε, η κατάσταση επιδεινώνεται από τις συχνές άσχημες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή και που καθιστούν τον απόπλου -από το μηδαμινών προδιαγραφών υφιστάμενο λιμάνι –απαγορευτικό για αρκετές συνεχόμενες μέρες.
Να τονιστεί εδώ, ότι το λιμάνι της Ουρανούπολης είναι ένα ιδιαίτερο λιμάνι με παγκόσμια σημασία καθώς αποτελεί πύλη – κόμβο διακίνησης θρησκευτικού τουρισμού ενός περίπου εκατομμυρίου προσκυνητών- περιηγητών ανά έτος προς το Άγιο Όρος. Μεταξύ αυτών αρχηγοί κρατών, πατριάρχες, υπουργοί, διπλωμάτες και λοιποί αξιωματούχοι.
Επιπροσθέτως εξυπηρετεί τις αλιευτικές και τουριστικές ανάγκες τις απομακρυσμένης αυτής περιοχής της Χαλκιδικής που επιβιώνει αποκλειστικά από τον Τουρισμό.
Παραθέτουμε τα ήδη γνωστά στοιχεία :
Στις 14-2-2008 με την υπ’ αριθμ.7768/ΔΕ-8762/14.2.2008 απόφαση του τότε υπουργού Οικονομίας εγκρίνεται η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της «ΣΑΕΠ-008 κωδικός ΕΠ 00800000 Τουριστικός Λιμένας Πολλαπλών Χρήσεων Ουρανούπολης Χαλκιδικής» με προϋπολογισμό 2,400,000 Ευρώ, μετά από πρόταση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Τον Μάιο του ίδιου χρόνου χωροθετήθηκε με την υπ ’αριθμ. 8619/6.5.2008 Υπουργική Απόφαση ( ΦΕΚ 186/22.5.2008) «το Καταφύγιο τουριστικών Σκαφών στην Ουρανούπολη Χαλκιδικής».
Τον Δεκέμβριο του 2008 με την υπ’αριθμ.23691/20.11.2008 (Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 585/Δ74.12.2008), παραχωρήθηκε η χρήση και εκμετάλλευση του εν λόγω καταφυγίου στην τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χαλκιδικής που είναι και ο φορέας διαχείρισης αυτού. «Ο εν λόγω φορέας έχει τη υποχρέωση να κατασκευάσει το έργο σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προαναφερόμενη υπουργική απόφαση, εντός του χρονοδιαγράμματος που ορίζεται σε αυτήν. Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης του έργου λόγω υπαιτιότητας του φορέα διαχείρισης θα επέρχονται εις βάρος του οικονομικές κυρώσεις που συνίστανται σε ποσοστό 1/12 του ετήσιου ανταλλάγματος για κάθε μήνα καθυστέρησης».
Το παραπάνω έργο προϋπολογισμού 3,600,000 Ευρώ δημοπρατήθηκε στις 24-11-2009 και αναδείχθηκε ανάδοχος η Τεχνική Εταιρία «ΑΝΑΥΡΟΣ ΑΤΒΕΕ» που υπέγραψε σύμβαση στις 2-3-2010 ποσού 2,165,282,81 Ευρώ (μέση έκπτωση επί του προϋπολογισμού 39,8533%).
Η ημερομηνία περάτωσης του έργου ήταν 30-9-2013.
Σε απάντηση σχετικής ερώτησης, το υπουργείο Εσωτερικών διαβιβάζει το υπ. αριθμ.289979/2058/οικ./29-07-2013 έγγραφο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο οποίο αναφέρεται ότι «μέχρι στιγμής έχει κατασκευασθεί πλέον του μισού έργου με εκτελεσμένες εργασίες ύψους 1,257,274,16 Ευρώ. Η ημερομηνία περάτωσης είναι η 30-9-2013. Οι κάποιες καθυστερήσεις οφείλονται α) σε τουριστική περίοδο β) σε προβλήματα που ανέκυψαν από την μορφολογία του βυθού γ) σε απαιτήσεις σχετικά με την διαπλάτυνση του νότια προβλήτα». Τέλος αναφέρεται ότι τα προβλήματα έχουν επιλυθεί, η χρηματοδότηση έχει ήδη εξασφαλιστεί και οι εργασίες άμεσα συνεχίζονται.
Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη την αλγεινή εικόνα που παρουσιάζει το λιμάνι σήμερα, μετά βεβαιότητας τα παραπάνω στοιχεία που παράδωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Οι εργασίες δε συνεχίζονται, και το έργο δεν έχει παρουσιάσει καμία ουσιαστική πρόοδο.

Επειδή κατά κοινή ομολογία η κατασκευή του λιμανιού στην Ουρανούπολη είναι υψίστης σημασίας για την περιοχή και για την εικόνα της χώρας γενικότερα, καθ’ ότι αποτελεί είσοδο για το Άγιο Όρος και έχει εμπορική , τουριστική και πολιτιστική σημασία..
Επειδή η κατασκευή του λιμανιού βρίσκεται εκτός χρονοδιαγράμματος ήδη κατά ένα έτος.
Επειδή η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το λιμάνι είναι μια εικόνα εγκατάλειψης, άκρως ντροπιαστική και σε απόλυτη αντίθεση με το φυσικό κάλλος της περιοχής.
Επειδή ετησίως συρρέουν περίπου ένα εκατομμύριο προσκυνητές-περιηγητές με προορισμό το Άγιο Όρος οι οποίοι ταλαιπωρούνται και απορούν για την κατάσταση του λιμανιού.
Επειδή το λιμάνι στην Ουρανούπολη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες εξυπηρετεί τουριστικά την ευρύτερη περιοχή και η σημερινή του κατάσταση μόνο αποτρεπτικά μπορεί να λειτουργήσει για τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:
-Προτίθενται να πιέσουν τον Φορέα Διαχείρισης για την άμεση ολοκλήρωση του έργου;
-Θα δοθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση ώστε να ολοκληρωθεί άμεσα το λιμάνι στην Ουρανούπολη;
-Προτίθενται να διερευνήσουν τις αιτίες της υπέρβασης του χρονοδιαγράμματος και να αποδώσουν ευθύνες, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου και να αποφευχθούν παρόμοια προβλήματα στο μέλλον;

Οι ερωτώντες βουλευτές:
Ιγγλέζη Κατερίνα
Βαμβακά Τζένη
Γαϊτάνη Ιωάννα
Γεροβασίλη Όλγα
Κατριβάνου Βασιλική
Κανελοπούλου Μαρία
Μπάρκας Κων/νος
Τριανταφύλλου Μαρία
Φωτίου Θεανώ
Χαραλαμπίδου Δέσποινα

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ποιός "κρατάει το χέρι του εχθρού γείτονα";
Επεσαν στην αντιληψη μας(εσυ+αστ) τα παρακατω εγγραφα.......
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙΣ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦ.33/2012 ,42/2012,44/2012.
ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΑ ΑΛΛΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΤΟ ΓΡΑΨΩ. Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΣΕΝΑ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕΣ ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ

ΙΕΡΙΣΣΟΣ είπε...

Προς τον Ανώνυμο της 15ης Νοεμβρίου 2014, 8:30 μ.μ.
1) Τα έγγραφα που επικαλείσαι να τα στείλεις για να τα δούμε κι εμείς. Με γρίφους δεν μπορούμε να μιλάμε, ούτε με υπονοούμενα.
2) Στο μπλόγκ αυτό, οι αναρτήσεις είναι επώνυμες και έχουν το βάρος την επωνυμίας, αυτού που γράφει. Η στοιχειώδης "λεβεντιά" λοιπόν υπαγορεύει να κάνεις κι εσύ το ίδιο. Ευχαρίστως δε να φιλοξενήσουμε και ολόκληρο άρθρο σου, εάν είναι επώνυμο.
3) Την διχόνοια την έφεραν στο χωριό αυτοί που για πολλά χρόνια ήταν υποτακτικοί του Πάχτα και συνομιλητές της εταιρείας (μόνο οι τυφλοί και οι αθεράπευτα εμπαθείς δεν το παραδέχονται και δεν το βλέπουν).
4) Ήταν σωστή η ενέργεια του Συλλόγου να ζητήσει λεφτά από τον Πάχτα, την ώρα που κανένας άλλος σύλλογος στην Ιερισσό δεν το έκανε για χρόνια και την ώρα που με εθελοντική δουλειά και οικονομική συνεισφορά πολλών συμπατριωτών μας, έγινε ο Παιδικός Σταθμός, οι σκάλες, κ.λ.π; Ήταν τουλάχιστον ανόητο (για να χρησιμοποιήσω μια αθώα έκφραση).
5) Και τέλος. Ο διαχειριστής αυτού του μπλόγκ, συνεισέφερε πάρα πολλά στην ενωτική κάθοδο με ένα ψηφοδέλτιο και έτσι κερδήθηκε ο Δήμος από τον Πάχτα. Αυτά λοιπόν τα περί διχόνοιας να τα ψάξεις αλλού (σ'αυτούς που συναγελάζεσαι) γιατί πιστεύω πως ο ίδιος ενεργούμενο είσαι και κάνεις αυτά που σου λέει ο αρχηγός.